T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KONYA / SELÇUKLU - Osman Nuri Hekimoğlu Anadolu Lisesi

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE DAVRANIŞLARIMIZ

İklim Değişikliği ve Davranışlarımız

Öğrenciler proje kapsamında iklim değişikliği ile ilgili bilgileri bulup birbirleriyle paylaşacaklar. İklim değişikliği sırasında meydana gelen süreçleri inceleyecek ve nedenlerini tespit edecekler. Her gün fark edilmeden bize sunduğu ve küresel ölçekte hayatımıza etkisi olan iklim değişikliğinin sonuçlarını analiz edecekler. Sorunu tartışacaklar, önleyici tedbirler belirleyecekler, sorunu çözmek için çeşitli olası seçenekler formüle edecekler ve etkilerine karşı acil önlemler alacaklar. Bu sürecin insanlık için ne kadar büyük bir tehdit oluşturduğunun hala farkına varamayan ve yanıt geciktiğinde iklim değişikliğinin olası sonuçlarını ve yol açtığı hasarın onarılması neredeyse imkansız hale geleceğini anlamayan insanları bilinçlendirmeye çalışacağız. Her bireyin bu insanlık problemini hafifletmede önemli bir rol oynayabileceğini anlayacaklar. Görünür örnekler kullanılarak, insanlara günlük davranışlarının ve faaliyetlerinin iklim değişikliğini güçlendirmeye veya hafifletmeye gerçek bir katkı sağladığı gösterilecektir. Polietilen kullanımının reddedilmesi, atıkları ayrıştırma alışkanlığının geliştirilmesi, kırsal kesimde hasat sonrası tarlaların yakılmasının en aza indirilmesi ve hava kirliliğinin azaltılması, karbon ayak izinin düşürülmesi gibi konulara özel önem verilecektir. yaşam ortamı her birimizin sorumluluğundadır. Öğrenciler birlikte farklı elektronik ürünler yaratacaklar: poster, dergi, bülten ve diğerleri. Sunumlar yapacaklar ve ilgili kamuoyuna sunacaklar. Proje, öğrencilerde bilgi arama, sıralama, araştırma, probleme yönelik öğretim, aktarma, analiz sentez ve değerlendirme gibi birçok becerinin gelişmesine katkı sağlayacaktır.

Climate Change and Our Behavior

Students will find information about climate change and share it with each other within the project.They will study the processes taking place during climate change and determine the causes. They will analyze the consequences of climate change, which it offers us seemingly unnoticed every day and has a global impact on our lives. They will discuss the problem, set preventive measures, formulate several possible options for solving the problem, and take emergency measures against its impact. We will try to raise the awareness of people who still do not appreciate how much this process poses a threat to humanity and do not understand the possible consequences of climate change when the response is delayed and the damage caused will be practically impossible to repair. They will realize that each individual can play an important role in alleviating this human problem. Using visible examples, people will be shown that their daily behavior and activities make a real contribution to enhancing or mitigating climate change. Special attention will be focused on issues such as refusing to use polyethylene, developing the habit of separating waste, minimizing the burning of fields after harvesting in rural areas and reducing air pollution, reducing the carbon footprint, which clearly shows that stopping climate change and improving the living environment is the responsibility of each of us. Students will jointly create different electronic products: poster, magazine, bulletin and others. They will make presentations and present to the interested public. The project will contribute to the development of several skills in students, such as: information search, sorting, research, problem-oriented teaching, transfer, analysis synthesis and evaluation skills.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 25.12.2022 - Güncelleme: 25.12.2022 19:59 - Görüntülenme: 131
  Beğen | 0  kişi beğendi